CS5 seems to be the basic standard for someone who needs a classic
vintage monophonic synth from the '70s. A little bit of basses, a
little bit of leads, a little bit of FX noodling, plus an external
input for filtering audio signals. Nonetheless, simplicity and
friendliness is not enough to make a synth successful. Did you ever
wodner why the CS line is (relatively) cheap? I did, and I think it's
because it sounds too 'perfect'. As if the engineers at Yamaha had
been too good at taming the analog instability (a quality perceived as
a downside back in the day), and now people interpret the results as
"characterless".
CS5 to taki podstawowy standard dla kogos kto potrzebuje najprostszy
monofoniczny syntezator z lat 70tych. Troszke basikow, troszke leadow,
troszke efektow i wejscie do filtrowania zewnetrznego audio. Mimo
wszystko prostota to niewystarczajacy przepis na sukces.
Zastanawialo Was kiedys czemu seria CS jest (relatywnie) tania? Mysle,
ze brzmi zbyt "perfekcyjnie". Jak gdyby inzynierowie
Yamahy byli zbyt dobrzy w ujarzmianiu analogowej niestabilnosci (ktora
to cecha byla wielce niepozadana w ich czasach), co teraz skutkuje w
interpretowaniu tego brzmienia jako "bezbarwne".
|